Skal du løbe Royal Run ’24 i Fredericia? Nu sættes startnumrene til salg

Torsdag den 9. november klokken 9.00 åbner salget af startnumre til Royal Run ’24, hvor Fredericia er en af de fem værtsbyer.

Når Royal Run ’24 bliver sat i gang 2. pinsedag, så står Fredericia klar. Byen er nemlig én af de fem værtsbyer, der byder velkommen til enten Hans Kongelige Højhed Kronprinsen eller Hendes Kongelige Højhed Kronprinsessen, der sammen med op mod 12.500 deltagere skal skabe en kæmpe folkefest her i byen.

Og selvom 2. pinsedag kan føles langt væk, så er det allerede nu, man skal begynde at overveje, om man vil være med, når starten går. Torsdag den 9. november klokken 9.00 bliver der nemlig åbnet for salg af startnumre til Royal Run, hvor man enten kan tilmelde sig One mile, 5 km eller 10 km.

”På vegne af Fredericia er jeg enormt stolt over, at vores by skal være vært for Royal Run ’24. Det er en helt unik mulighed, og jeg håber virkelig, at rigtig mange fredericianere vil tage del i den royale folkefest – enten som deltager eller publikum. For det bliver en dag, som vi kommer til at huske, og som vi kan leve højt på i rigtig mange år,” siger borgmester i Fredericia Kommune, Steen Wrist, der også selv deltager i Royal Run.

Og selv om Royal Run er et motionsløb, så er der naturligvis muligt selv at vælge, om man vil gå, løbe eller skifte lidt mellem gang og løb.

”Royal Run bliver en fantastisk oplevelse for Fredericia og alle os, der bor her. Og jeg håber naturligvis, at rigtig mange er med ved startlinjen den 20. maj. For Royal Run er for alle – børn og ældre, de rutinerede løbere og dem, der aldrig har deltaget i et motionsløb. Selv har jeg planer om at tilmelde mig 5 kilometers-distancen. Og jeg glæder mig til at stille til start 2. pinsedag i Fredericia sammen med tusindvis af andre deltagere,” siger formanden for Kultur- og Idrætsudvalget Peder Tind.

Billetterne sættes til salg på Royal Runs hjemmeside https://www.royalrun.dk/