Nu kan endnu flere sikre sig startnumre til historisk Royal Run i Fredericia

Når Royal Run ’24 skydes i gang den 20. maj i Fredericia, kommer der til at stå endnu flere deltagere klar ved startlinjen end først planlagt. Royal Run har nemlig valgt at sætte ekstra startnumre til salg i fæstningsbyen.

Da startnumrene til Royal Run ’24 blev sat til salg i november sidste år, gik der ikke mere end et halvt døgn, før der blev meldt udsolgt i Fredericia.

Nu åbner Royal Run op for endnu en mulighed for at blive en del af den royale motionsfest, hvor Hans Majestæt Kong Frederik eller Hendes Majestæt Dronning Mary besøger fæstningsbyen Fredericia for at deltage i et historisk Royal Run.

Royal Run har nemlig sammen med Fredericia Kommune vurderet, at der er plads til 1000 ekstra deltagere i Fredericia, uden at det får betydning for sikkerheden og for den gode oplevelse for både deltagere og publikum.

”Det bliver på alle måder en helt særlig og historisk udgave af Royal Run, der for første gang bliver med deltagelse af Danmarks nye kongepar. Siden vi kunne melde udsolgt af startnumre, har vi dagligt fået henvendelser fra danskere, der har spurgt til mulighederne for at kunne deltage aktivt. Vi er meget glade for, at det er lykkes at udvide kapaciteten i fire ud af fem byer, så vi nu kan invitere endnu flere med i den store motionsfest, som Royal Run er,” siger Morten Mølholm Hansen, administrerende direktør i Danmarks Idrætsforbund (DIF) og medlem af Royal Runs styregruppe.

De 1000 startnumre sættes til salg den 31. januar klokken 10.00. Det betyder, at 13.500 deltagere vil stå klar ved startlinjen, når fæstningsbyen Fredericia med de karakteristiske lige gader, det imponerende voldanlæg og det blå Lillebælt som nabo lægger asfalt til en kongelig motionsfest, der også bliver en fest for hele byen.

”Jeg er meget stolt over, at Fredericia skal være vært for dette års helt historiske Royal Run. Derfor er det også meget glædeligt, at endnu flere nu får en helt unik mulighed for at blive en del af Royal Run og dermed opleve vores smukke og historiske by, som ikke kun danner ramme om den kongelige motionsfest, men som også inviterer til en kæmpe folkefest,” siger Steen Wrist, der er borgmester i Fredericia Kommune.

Han bakkes op af Peder Tind, der er formand for Fredericia Kommune Kultur- og Idrætsudvalg:

”Det bliver kæmpestort, og vi glæder os til at byde tusindvis af deltagere og publikum velkommen til vores by. Og det er ikke kun deltagerne, der kan glæde sig til at komme en tur rundt i vores historiske by, men også de mange tusinde publikummer får en helt unik oplevelse, når vores gader og byens mange pladser og torve kommer til at summe af byfest den 20. maj,” siger Peder Tind.

Fakta om Royal Run i Fredericia

• Det er muligt at løbe eller gå tre distancer - One Mile, 5 km og 10 km
  • De 1000 ekstra startnumre er fordelt over alle tre distancer
  • Royal Run offentliggør ruterne, når vi kommer tættere på løbsdagen